Warcraft 3

Warcraft 3 2002
издател: Blizzard Entertainment
разработчик: Blizzard Entertainment
мултиплеър: да

Warcraft III: Reign of Chaos, пусната от Blizzard Entertainment през 2002, е реално-времева стратегия и е второто продължение на Warcraft.Warcraft III е третата игра , чието действие се развива в света на Warcraft.
Warcraft III е създадена от Blizzard Entertainment, филиал на Vivendi Universal, и пусната в продажба Юли 2002. Warcraft III е една от най-очакваните и популярни компютърни игри създавани някога, с 4.5 милиона предварителни поръчки и над милион продажби през първите две седмица.Една от главните новости,която Warcraft III предлага спрямо предишните игри от серията са допълнителните бойни единици наречени герои. Героите могат да намират или търгуват предмети,с които да увеличат уменията си , защитата си и други способности , и с всяко убийство на враг , героите получават опит, който им помага да увеличат своето ниво и да получат нова магия (това се отнася към RPG елементите в играта ). Някои герои могат да подпомагат приятелски единици със специални умения наречени аури. Последното достъпно ниво в играта е десето. След вдигане на шесто ниво героите получават специално умение(ultimate) , което е по-силно от останалите.Друга новост са неутралните същества , които са управлявани от компютъра и се бият с играча дори в мрежова игра.Те охраняват ключови позиции или неутрални сгради и след като бъдат убити играчът получава опит , а понякога и предмети. Целта им е играча да бъде агресивен и да атакува , а не да пести ресурсите си за развитие на защитата и технорогията си.В допълнението The Frozen Throne героите могат да получават опит от убийство на неутрални същества само до пето ниво.След това трябва да печелят опит чрез убиване на вражески единици и защитни кули. Warcraft III съдържа четири игрални раси: Хората и Орките, които участват и в Warcraft и в Warcraft II, заедно с две нови раси, Нощните Елфи и Немъртвите . Като първоаприлска шега преди играта да бъде пусната Близард обявиха,че петата раса ще бъдат пандарените(подобни на панди същества , които обаче ходят изправени и се славят със склонността си към производсто и консумиране на алкохол).Компанията обяви за Нощните Елфи чак след един месец , и пандарените сега са съществуващи в света на Warcraft герой наречен Pandaren Brewmaster (от англ: brew-варя бира) беше пуснат заедно с допълнението The Frozen Throne. Пета игрална раса, Пламтящият Легион беше променена по време на тестовете и направена неигрална(появява се само в кампаниите на играта),шеста раса също има нарича се Нага но и тя също се появява само в кампанийте.

Warcraft III има голяма общност свързана с мрежовите игри центрирана на притежаваните от Blizzard Entertainment Сървъри (наречени Gateways): Azeroth (Източни Съединени Шати), Lordaeron (Западни Съединени Щати), Northrend (Европа), и Kalimdor (Азия). В тези Сървъри играчите могат да общуват помежду си,да играят заедно и дори да се събират в кланове.
В зависимост от броя изиграни игри и броя победи и загуби играчите имат ранг, като така могат по-лесно да разберат срещу кого са изправени.
сингълплеър: Кампания Пролог: "Exodus of the Horde"

Трал (Thrall), вожд (Warchief) на останките от Оркската орда се събужда от кошмар,който предвижда завръщането на Пламтящия Легион. След като се среща с пророка Медив (Medivh)и започва да се притеснява , че неговото видение е нещо повече от кошмар , той води орките на пътуване от Лордаерон (Lordaeron) до забравените земи на Калимдор (Kalimdor). В пълната версия на играта тази учебна кампания завършва , когато орките акостират край далечните брегове на Калимдор .Обаче в официалното демо, тази кампания е продължена , за да детайлизира пътуването през Великия Океан. Корабите на Трал са повредени от силна буря и той спира на малък остров между двата континента. На тези , които са играли само пълната версия , факта , че горските тролове оставят ордата след втората игра , изглежда като противоречие. Сен'жин (Sen'jin), лидерът на племето Даркспиър (Darkspear Tribe) живеещо на острова, се сприятелява с Трал , и отстъпва водачеството на племето на Вол'жин (Vol'Jin) след като бива смъртно ранен от местни Мурлоци (Murlocs). Кампанията е включена , заедно с филмчета и озвучени диалози , в допълнението The Frozen Throne.

Човешка кампания: "The Scourge of Lordaeron"

Принц Артас (Arthas Menethil), член на Рицарите на сребърната ръка (Knights of the Silver Hand) (група паладини посветили се на защитата на Лордаерон и на човечеството), открива странна чума , която се разпространява по земите на Лордаерон , подпомогнот от едновремешната си приятелка магьосницата Джайна Проудмор (Jaina Proudmoore ). За свой ужас , те откриват , че чумата превръща нищонеподозиращите хора в отвратителни немъртви и че трябва да спрат плана на немъртвите. Артас продължава да гони инициатора на чумата , Мал'ганис (Mal'Ganis). Пътувайки на север до заледените земи на Нортренд (Northrend) в преследвани на Мал'ганис той помага на стар приятел , Мурадин Бронзбърд (Muradin Bronzebeard) , който му казва за меч наречен Фростморн (Frostmourne). Артас се сдобива с Фростморн , което коства живота на Мурадин , и го използва , за да победи Мал'ганис. Фростморн бавно отслабва съпротивата на Артас , поглъща душата му и го превръща в първия мъртъв рицар (Death Knight) на Кралят Лич (Ner'zhul-the Lich King) зло същество с огромна мощ и в генерал на армията на немъртвите.

Кампания на Немъртвите: "Path of the Damned"

Със смъртта на Крал Теренас Менетил (Terenas Menthil) и разкрилия се Култ към Прокълнатите (Cult of the Damned) присъединил се към новия си лидер Принц Артас , Немъртвата напаст (Undead Scourge) се приближава към изпълняване на задачите си в Лордаерон , които са да унищожи останките от Съглашението , и да разчисти пътя за нова инвазия на Пламтящият Легион. След изпълняването на серия задачи , включително унищожаването на ключови опоненти като Рицарите на сребърната ръка и побеждаването на Куел'талас (Quel'Thalas)-кралството на Висшите Елфи , Артас успява да съживи свой предишен противник--Кел'тузад (Kel'Thuzad) превръщайки го в Лич (Lich). След като опустошава оркския клан Блекрок (Blackrock Clan) и разговаря с Аркемонд (Archimonde)- Ередар (Eredar) лордът-демон , Кел'тузад успешно напада Даларан (Dalaran) и успява да отвори портал между измеренията , използвайки книгата с магии на Медив , през който истинските господари на напастта-Пламтящият Легион , могат да влязат в измерението на Азерот (Azeroth). Лидерът на демоните Аркемонд нанася първия си удар срещу хората като сравнява със земята магьосническата утопия Даларан , Виолетовата Цитадела.

Оркска кампания: "The Invasion of Kalimdor"

След като избягва от робство при хората и акостира при бреговете на Калимдор , оркския вожд Трал трябва да осигури на орките оцеляване в Калимдор. С помощта на Таурените (Taurens), бикоподобни обитатели на Калимдор предвождани от Керн Блъдхууф (Cairne Bloodhoof), Трал се насочва на север към гората Ашенвал (Ashenvale Forest) , за да търси оракула живеещ на връх Стоунталон (Stonetalon Peak). Междувременно , Гром Хелскрийм (Grom Hellscream) изсича дърва , за да направи постоянно оркско селище и с тези си действия разгневява местните нощни елфи и техния полубог Ценариус (Cenarius). За да победи Ценариус и неговите нощни елфи , Гром се оставя да бъде поробен от демоните като пие от кръвта на пит лорда (pit lord) Манорот (Mannoroth). Обратно на връх Стоунталон , Трал достига до оракула , само за да открие , че той всъщност е пророка Медив. Пророка му казва , че Гром е попаднал под влиянието на демоните и че той трябва да се обедини с Джайна Проудмор , за да се спаси и отбелязва , че Гром има жизненоважна роля в бъдещите събития. С помощта на хората , Трал успява да овободи Гром от проклятието на демоничната кръв. Гром разбира , че Манорот се намира в близкия каньон, и заедно с Трал го нападат веднъж завинаги. Успяват да го убият , но Гром умира в битката.

Кампания на Нощните Елфи: "Eternity's End"

С идването на Немъртвата напаст и Пламтящият Легион , както и появата на хора и орки , Тиранда Уиспъруинд (Tyrande Whisperwind) и нейните стражи (Sentinels) водят отчаяна борба , за да спасят любимия си дом Калимдор. Тя първо събужда своя любим Малфурион Стормрейдж (Malfurion Stormrage) , а после и Друидите на хищния нокът (Druids of the Talon), и накрая Друидите на лапата. Тя също решава да освободи големия предател, Илидан Стормрейдж (Illidan Stormrage), който навремето е помогнал за отслабването на Пламтящият Легион , но на твърде висока цена. Накрая, тя и Фурион се присъединяват към Джайна Проудмор и Трал , за да забавят придвижването на Пламтящият Легион докато измислят начин да победят Аркемонд. Прегазени от Легиона и от Напастта , Аркемонд се подготвя за своя окончателен удар - поглъщането на енергията на Нордрасил (Nordrassil), дървото на живота. Но точно преди удара на Аркемонд , Фурион активира капана си. Неуспявайки да контраатакува , Архимонд е унищожен от колосално количество енергия , която разбива дървото на живота. За разлика от Аркемонд обаче , дървото може да се възстанови и отново да забие корените си надълбоко. Отново настъпва мир в Калимдор , но само за кратко , тъй като предателят , Илидан Стормрейдж търси отмъщение за затварянето си




източник: Wikipedia

0 коментара:

Публикуване на коментар